Офіціант, майстер ресторанного обслуговування
Курс навчання за фахом «Майстер ресторанного обслуговування» базується на вимогах і функціональних обов`язках, які покладені на адміністраторів діючих підприємств.
Програма навчання охоплює всі аспекти роботи ресторану, містить у собі вивчення сервісу, психологію взаємин персоналу, організацію роботи підприємства в цілому.
Завдання та обов'язки:
- обслуговує клієнтів у сфері ресторанного господарства зі складним сервіруванням;
- бере участь у створенні рекламних продуктів (ескізів) під час оформлення банкетного залу, барної стійки, вітрин і приміщення;
- отримує посуд, прибори, столову білизну;
- полірує посуд і столові прибори;
- складає серветки різними способами;
- здійснює попереднє сервірування столів;
- зустрічає клієнтів, супроводжує їх до вільних або попередньо замовлених місць;
- надає вичерпну інформацію клієнтам щодо інгредієнтів, способу приготування та куштування страв, напоїв, десертів тощо;
- контролює автоматизовану систему виклику персоналу до кабінки клієнтів;
- стежить за своєчасним приготуванням страв, напоїв, десертів тощо і керує процесом або безпосередньо подає їх клієнтам різними способами ("до столу", "в обхід", із використанням допоміжного столика тощо) відповідно до загальноприйнятих правил послідовності куштування та сервірування;
- перевіряє вихід порцій за допомогою вимірювального устаткування;
- керує процесом або безпосередньо займається декантацією вина та напоїв і фламбуванням страв;
- заповнює розрахункові чеки ручним способом та/або за допомогою електронного касового апарата, персонального комп'ютера та проводить розрахунки із клієнтами;
- веде облікові операції для подання розрахункової звітності за робочу добу та/або тиждень;
- стежить за чистотою столової білизни;
- складає заявки на одержання необхідних товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів, контролює своєчасне їх поповнення, розміщує їх у місцях зберігання з урахуванням вимог товарного сусідства, стежить за термінами реалізації та температурним режимом їх зберігання;
- упаковує штучні та вагові товари;
- нарізає, зважує, розподіляє на порції та викладає продукти та вироби на тарілки, у салатники, інший посуд, розливає молочні продукти та напої у склянки, бокали, фужери тощо;
- встановлює та перевіряє справність ваговимірювальних приладів, електронно-касових апаратів, торгово-технологічного устаткування, виробничого інвентарю та інструменту, готує пакувальний матеріал, оформлює цінники;
- забезпечує дотримання належного санітарного стану буфету, барної стійки;
- веде облік реалізованих товарів кожного найменування, складає товарні звіти;
- бере участь або проводить інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей;
- складає попередньо замовлене клієнтами меню для фуршетів, бенкетів або інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства;
- керує допоміжним персоналом, змінними бригадами (офіціантами, барменами тощо).
Повинен знати:
- асортимент, рецептури, технологію виготовлення страв і напоїв;
- кулінарну характеристику страв і напоїв;
- правила та технічні заходи обслуговування клієнтів;
- основи управління персоналом;
- форми складання серветок;
- правила оформлення столу квітами та іншими прикрасами;
- ознаки доброякісних закуплених товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів, правила їх нарізання, деконтації, фламбування та розподілу на порції, правила розміщення та викладання на буфетних прилавках і барних стійках;
- види меню, винних карток, порядок запису страв і напоїв у меню;
- правила та порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення та температури;
- відповідність асортименту вино-горілчаних виробів характеру страв;
- порядок оформлення рахунків і форми розрахунку із клієнтами, у тому числі за кредитними картками;
- види та призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання;
- правила експлуатації відповідних видів торгово-технологічного устаткування, електронно-касового апарата;
- правила використання та призначення у торгово-технологічному процесі виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду;
- термін реалізації та температурний режим зберігання та відпускання закуплених товарів, кулінарних виробів, страв, булочних і кондитерських виробів;
- терміни перевірки вагів, клеймування гирь;
- правила складання товарних звітів;
- правила роботи закладів ресторанною господарства;
- правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
- основи психології;
- принципи професійної етики;
- іноземну мову у межах розмовного мінімуму;
- правила та норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.00 10
Ринок праці. Працюють в закладах ресторанного господарства різних типів і класів - ресторанах, кафе, барах, нічних клубах.
Перспективи. Отримавши професію "Майстер ресторанного обслуговування", Ви зможете працювати як в кращих ресторанах України, так і за її межами, оскільки попит на кваліфікованих працівників у сфері ресторанного бізнесу з кожним роком зростає. Також Ви можете працювати за близькими професіями - бармен і офіціант, що дає вам додаткові можливості.
Розмір заробітку майстра ресторанного обслуговування залежить від його кваліфікації, складності роботи, форми власності та спеціалізації закладу, де він працює.
Немає коментарів