scripts

Щодо заходів із учнями для формування компетентностей з уникнення ризиків, пов’язаних з можливим ураженням вибухонебезпечними предметами


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення заходів із здобувачами освіти для формування їхніх компетентностей з уникнення ризиків, пов’язаних з можливим ураженням вибухонебезпечними предметами та порядку дій під час їх виявлення

В умовах війни та пандемії освітній процес у закладах освіти вимушено відбувається за допомогою дистанційних форм навчання. Сьогодні учні вимушені навчатися, а вчителі навчати у режимі онлайн. Створення за таких обставин безпечного й здорового освітнього середовища і для учнів, і для учителів – це створення умов для безпечної освітньої діяльності та перебування у місці, де здійснюється освітній процес, який здебільшого є місцем проживання. Отож створюємо безпечне і здорове освітнє середовище поза межами закладу освіти.

Однією із умов безпечного і здорового освітнього середовища є знання та дотримання учасниками освітнього процесу правил безпечної поведінки під час виявлення вибухонебезпечних або підозрілих предметів. Щодня на території України рятувальники проводять роботи з розмінування та знешкодження вибухонебезпечних предметів. Вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості піднімають незрозумілі речі або підкладають боєприпаси у багаття.

На допомогу учасникам освітнього процесу Міністерство освіти і науки України в додатку 1 листа від 17.03.2022 за No 1/3485-22 опублікувало «Методичні рекомендації щодо проведення бесід з учнями закладів загальної середньої освіти з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами».

 

Форми освітньої діяльності:

1. Рольова гра «Що робити, якщо ти помітив підозрілий предмет або вибухівку?»

2. Тренінг «Дії у випадку вибуху поруч з тобою».

3. Ситуаційна гра «Що робити, якщо ти опинився під завалами?».

4. Інтерактивна бесіда «Міни – вибухонебезпечні залишки війни».

5. Ігрове проєктування «Як захиститися від мін?».

6. Проблемний семінар «Вплив вибухонебезпечних предметів на біорізноманіття».

8. Кластер «Наслідки воєнних дій для довкілля».

9. Проблемно-ділова гра «Вибухонебезпечні предмети – загроза для життя»

10. Онлайн-марафон «Уникнення ураження різними вибухонебезпечними предметами».

Під час проведення заходів з учнями доцільно використовувати інформацію з підручників «Захист Вітчизни» для 10 класу (І. М. Гарасимів, К. О. Пашко, М. М. Фука, Ю. П. Щирба) (2018р.) та «Захист Вітчизни» для 11 класу А. Гудима, І. Гарасимів, К. Пашко, М. Фука, Ю. Щирба) (2018р.), які, в принципі, відповідають вимогам навчальної програми «Захист України. Рівень стандарту» для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. No 1377.

Під час проведення заходів доцільно переглянути фільми «Мінна безпека» (https://www.youtube.com/watch?v=-DekGvcqboM), «Дітям – про загрози вибухонебезпечних знахідок (https://www.youtube.com/watch?v=TW1kzyperUg) та презентацію «Ідентифікація вибухонебезпечних залишків війни» (https://dsns.gov.ua/protiminna-diyalnist/nebezpecni-bojepripasi-pravila-povodzennya-z-vibuxonebezpecnimi-predmetami/identifikaciya-vibuxonebezpecnix-zaliskiv-viini).

Немає коментарів

На платформі Blogger.