scripts

ЛАЙФХАКИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО СПІЛКУВАННЯ: ЯК КОМУНІКУВАТИ, ЩО ЧИТАТИ ТА ЯКИХ ПОМИЛОК УНИКАТИ

    Цього разу психологічна служба ліцею, для учнів нашого навчального закладу провела інформаційно - тренінгове заняття у ході якого, учні вчилися розвивати свої комунікативні навички та навчалися налагоджувати корисні зв’язки. 

    Комунікація еволюційно виникла як інструмент впливу через обмін інформацією – впливу свідомого чи несвідомого, на себе чи на інших. Ось чому перемагають не завжди найкращі — перемагають переконливі.

Як же зробити свою комунікацію максимально переконливою?

Етапи ефективної комунікації

Ефективна комунікація не починається одразу з переконання, а має свої етапи. 

Мета. Більшість людей починають комунікацію, не розуміючи власних цілей. Варто щоразу запитувати себе, яка мета спілкування, що ви хочете почути чи отримати у відповідь.

Спостереження. Зберіть інформацію, яка допоможе вам у спілкуванні.

Довіра. Це вкрай важливий ресурс, без якого неможлива успішна взаємодія.

Стан. Фокусуйтеся на емоціях співрозмовника та не давайте волю власним.

Перемикач. Важливо зрозуміти, яка одна ваша фраза врешті зможе вплинути на конкретну людину і «перемкнути» її на ваш бік.

7 «ні» і 4 «так» ефективної комунікації

Фахівець із комунікацій Джуліан Трежер у своєму виступі на TED назвав 7 «смертних гріхів» спілкування, яких варто уникати:

плітки;

осуд;

негатив;

пиха;

виправдання;

перебільшення;

догматизм.

Натомість якісна й результативна комунікація завжди має: 

сенс (постійно запитуйте себе, навіщо ви хочете розпочати цю розмову і чи потрібна вона взагалі);

автентичність (будьте собою і приймайте співрозмовника таким, який він є);

щирість (якщо ви будете нещирі, співрозмовник це відчує);

любов (втілена у повазі до співрозмовника, його бажань та інтересів).

Як налагоджувати зв’язки?

Комунікації — це не лише про те, щоб досягти свого тут і зараз, але й про побудову довгострокових зв’язків. Які є поради для цього:

1) будуйте хороші стосунки заздалегідь, адже ніколи не знаєш, коли і від кого знадобиться порада чи допомога;

2) опануйте мистецтво small talk;

3) безкорисливо допомагайте іншим і не ведіть рахунок добрим справам — настане час, і хтось так само допоможе й вам;

4) не їжте на самоті і періодично нагадуйте про себе старим знайомим;

5) станьте організатором конференції, чи іншої події чи заходу;

6) знайомтесь з майстрами у налагодженні зв’язків і беріть із них приклад;

7) розбудовуйте власний персональний бренд;

8) пам’ятайте: щоб самому бути цікавим, потрібно цікавитись іншими.

Вправи для розвитку ваших комунікативних навичок

    Вправа «Самопрезентація». Уявіть, що вам потрібно розповісти про себе за 30-60 секунд. Спробуйте виділити ключову інформацію про себе, яку ви хочете донести до інших і потренуйтесь це робити за такий короткий час. 

    Вправа «Генератор маячні». Прокидайтесь вранці і впродовж 2 хвилин красиво і авторитетно розповідайте вголос про буденні речі: наприклад, навіщо людству потрібні олівці.

    Вправа «Фрейм». Уявіть три рамки: 1) людина, яка просить, 2) людина, яка має владу, 3) людина, яка пропонує можливості. Спробуйте переконати в чомусь співрозмовника, приміряючи на себе по черзі кожну з цих ролей-рамок.

    Вправа на тренування спостережливості «Одеська година». Упродовж дня або принаймні години будь-яке спілкування починайте з питання. Це корисна вправа, яка допоможе навчитися чути і розуміти співрозмовника, а не намагатися одразу його в чомусь переконати.

    Вправа «Шерлок Холмс». Пригадайте людину, з якою ви нещодавно спілкувалися. Як вона була одягнена? Коли у неї день народження? Що її турбує? Інший варіант цієї вправи — спробуйте вгадати думки співрозмовника, правильно зрозуміти його поведінку (наприклад, чому він весь час перевіряє свій смартфон). Тільки одразу перевірте своє припущення, прямо запитавши про це.

    Вправа на формування довіри «Пошук спільного». Тут працює так званий принцип Мауглі: «Ми з тобою однієї крові». Люди починають симпатизувати тим, з ким знаходять щось спільне, — і це дозволяє уникати гострих дискусій.

    Вправа на роботу з емоціями «Прес-конференція». Протягом хвилини розповідайте про себе або «продавайте» щось. Потім попросіть співрозмовника ставити вам гострі, провокативні запитання, а ви відповідайте максимально спокійно. Це дозволяє тренувати асертивність — вміння відстоювати свою точку зору ввічливо і з повагою до співрозмовника, не піддаючись емоціям та провокаціям.

Немає коментарів

На платформі Blogger.